درباره ترجمـه گوگل

ترجمـه گوگل یکی از سرویس های ترجمـه ماشینی رایگان و آنلاین هست که یک متن را از زبانی بـه زبان دیگر تبدیل مـی کند (زبان‌های فارسی ، حقوق کترجم زبان انگلیسی ، عربی ، فرانسه و ...) و توسط گوگل ارائه شده است. حقوق کترجم زبان این سرویس از طریق وب سایت، اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) درون دسترس است. حقوق کترجم زبان گوگل ترنسلیت 100 زبان مختلف دنیـا را پشتیبانی مـی‌کند و روزانـه بیش از 200 مـیلیون نفر از این سرویس استفاده مـی‌کنند.

در سال 2006، گوگل ترنسلیت از نوع ترجمـه ماشینی بر مبنای آمار بود و از متون سازمان ملل و پارلمان اروپا استفاده مـیکرد که تا پایگاه داده خود را ایجاد کند. این سرویس بـه جای اینکه مستقیما متن را بـه زبان مقصد ترجمـه کند، اول بـه انگلیسی و بعد بـه زبان مقصد ترجمـه مـی‌کرد. به منظور ترجمـه، درون بین مـیلیون‌ها متن جستجو مـی‌کرد که تا مناسب‌ترین الگو را انتخاب کند. درون مدل آماری ترجمـه گوگل دقت ترجمـه بسیـار پایین بود.

در سال 2016، گوگل اعلام کرد کـه از این بـه بعد به منظور ترجمـه از مدل شبکه عصبی ترجمـه استفاده مـی‌کند. این بدین معناست کـه گوگل از این بعد کل جمله را باهم ترجمـه مـی کند بـه جای اینکه قطعه قطعه ترجمـه کند. این مدل باعث شد که تا مترجم گوگل بتواند با توجه بـه متن ترجمـه دقیق تری تولید کند و ترجمـه ماشینی آنلاین حاصل بـه زبان انسان نزدیک تر باشد.

برخی ویژگی های مترجم گوگل

Google translate مـی‌تواند فرم‌های مختلف از متن و مدیـا مانند صوت، عکس، سایت و ویدیو را از زبانی بـه زبان دیگر (مانند زبان‌های فارسی ، انگلیسی ، عربی ، فرانسه و ...) ترجمـه کند. همچنین، مترجم گوگل به منظور بعضی زبان ها امکان تلفظ نیز فراهم کرده است. ترجمـه گوگل به منظور اینکه مانند یک دیکشنری واقعی عمل کند، اگر قسمتی از متن مبدا هایلایت شده باشد، عبارت معادل درون زبان مقصد را هایلایت مـی کند. همچنین، قادر هست تا بـه طور خودکار زبان متن را شناسایی کند. اگر کاربر از URL درون متن اصلی استفاده کرده باشد، Google translate آن قسمت را بـه صورت hyperlink نشان مـی دهد. کاربر مـی تواند ترجمـه را درون بخش “phrasebook” به منظور استفاده درون آینده ذخیره کند. به منظور بعضی زبان ها، گوگل ترنسلیت قابلیت ترجمـه ماشینی آنلاین از روی دست خط انسان را نیز دارد.

: حقوق کترجم زبان




[ترجمـه گوگل - ترجمـه آنلاین گوگل Translate حقوق کترجم زبان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 21 Jul 2018 12:11:00 +0000